Door verder te surfen op deze site, ga je akkoord met het gebruik van cookies om je bezoeken aan de site te volgen, je ervaring op deze site te verbeteren, gerichte reclame mogelijk te maken, recepten, artikelen en producten te onthouden en te bekijken. Voor meer informatie, klik op deze link . Klik om je cookies in te stellen..

Cookies manager

Passendale®, een unieke kaas

Passendale®, een unieke kaas …

  • Onze kaas is een echt artisanaal product. De bollen Passendale® worden opgehangen in linnen kaasdoeken, waardoor ze hun unieke vorm en textuur krijgen.
  • De korst is natuurlijk en dus ook eetbaar.
  • 100% Belgisch product.
  • Passendale® beschikt over meer dan 85 jaar kaasknowhow.

Waarom is Passendale® goed voor ieders gezondheid?

  • Het zoutgehalte ligt minstens 25% lager dan bij de andere kazen in de categorie geperste, niet-gekookte kazen.
  • Van nature lactosevrij.
  • Van nature glutenvrij.
  • Rijk aan calcium.

En uw melk?

  • Deze wordt lokaal ingewonnen binnen een straal van 50 km rond de kaasmakerij.
  • Bij inontvangstneming controleren we systematisch de temperatuur, de zuurtegraad en de afwezigheid van antibiotica.

Hoe garandeert u de constante kwaliteit van uw kaas?

  • Wekelijks wordt het product geproefd door een panel van consumenten, die het ook een score geven. Op die manier garanderen we de smaak, de kwaliteit en de textuur van het product.

Waarom is de kaasmakerij een veilige en gecontroleerde omgeving?

  • Dankzij de nadruk op de veiligheid van de medewerkers heeft de kaasmakerij van Passendale® haar doelstelling van nul ongevallen bereikt.
  • De kaasmakerij houdt zich aan verschillende normen die de hygiëne verzekeren (IFS-normen).
  • Savencia en de kaasmakerij van Passendale® zijn bekroond met de Belgische en Europese prijs ‘Top Employer 2017’.

Hoe zet u zich in voor het leefmilieu?

  • Strikte naleving van de geluidsnormen.
  • De kaasmakerij beschikt over een eigen zuiveringsinstallatie, waardoor het water na gebruik kan worden gefilterd, zodat alleen gezuiverd water in de natuur belandt.
  • Recyclage van grondstoffen gebruikt voor de productie.
  • Vermindering van de transportfrequentie van wei.
  • Vermindering van het gebruik van drinkwater.

Wat zijn de waarden van het merk?

  • Moed
  • Eerlijkheid
  • Tolerantie
  • Loyaliteit

Passendale®, een geëngageerd merk

  • Passendale® is partner van Think Pink, een vereniging die strijdt tegen borstkanker. We doneren voor wetenschappelijk onderzoek en de medewerkers nemen deel aan verschillende activiteiten, zoals de ‘Race for the cure’.

A la une